Tunisien - Djerba, me mamma. 4 - 12 juli

Nu börjar det närma sig, den 4 Juli åker jag och mammi till Tunisien eller rättare sagt Djerba. Jag börjar faktiskt längta nu, ska bli skönt att komma iväg, träffa lite nytt folk kanske? Dricka och äta gott och bara va me min mamma :)

Lite information om det extremt mysiga hotellet vi valt att bo på:

Blue Couples Le Beau Rivage är ett litet, familjedrivet hotell med hemtrevlig känsla. Hotellet passar utmärkt för par eller vänner som reser tillsammans. Här bor du med kort gångavstånd till restauranger, butiker och hotellets privata strandavsnitt med solstolar och parasoll.

Så snart du passerat receptionen och restaurangen, öppnar den lilla innergården i vitkalkad grekisk stil med blå fönsterluckor upp sig. Här finner du hjärtat av hotellet med pool och den mindre wellnessavdelningen med jacuzzi, bastu och möjlighet till massage. Om du följer någon av de stenlagda gångarna, hittar du även små sittgrupper där du kan koppla av i avskildhet.

Enkelt inredda dubbelrum med kylskåp och luftkonditionering, vissa rum har balkong. För dig som har en laptop med dig, finns tillgång till trådlöst Internet i receptionen.

På hotell Blue Couples Le Beu Rivage välkomnas gäster från 12 års ålder. Halvpension med kontinental frukost och middagsmeny kan bokas som tillval.

Helt okej om jag får säga det själv, det är ungefär 150 m till havet, 800 m till shopping, det finns gott om restauranger och barer i närheten och bäst de är inga barn under tolv som får bo på hotelet, låter som ett hotell som passar mig perfect!


Bilder:









Nu gäller det bara att spara pengar, så man kanske kan kosta på sig en massage då och då :)

Erkänn att ni som inte ska utomlands känner er en aning liiiite avundsjuka iaf? Kanske inget jätte dyrt och populärt ställe, men so what? Men ja ni får trösta er med att svenks sommar också kan va bra, förutom alla mygg, regn, kalla vindar, kallt vatten och allt annat som alltid klagas på ;p

Jag gillar iaf svenska sommaren, men jag älskar den icke svenska sommaren lite mera!



Kommentarer
Postat av: Doris

åååh gud va mysigt de verkar va! som taget från en saga haha :P<3

2010-05-02 @ 21:24:40
URL: http://dsh.blogg.se/

Do it!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Damn great

Trackback
RSS 2.0