För att komma i form till sommarn

Okey nu har jag bestämt att jag ska försöka komma i form tills sommarn ! Ja ska försöka få ordning på allt... Grejerna som jag ska försöka hålla mig till är dels:

• Käka en ordentlig, nyttig men ändå god frukost. T.ex. Gröt, grovt bröd (med mycket frön på), själv pressad appelsin juice, smoothie (utan socker) eller kanske helt enkelt en härlig fruktsallad. Jag ska inte äta ngt just bröd, önnnyttig yoghurt eller andra grejer med socker i. 


     

• Inte små äta mellan måltiderna.

• Äta en lagom stor lunch, med grönsaker, dock ingen lunch på helgerna då man kanske vaknar senare. Äta mycket grönt i det stora hela helt enkelt.



• Istället för att äta fika bröd och grejer så ska jag äta frukt.

• Ska försöka "träna" två dagar i veckan i alla fall. träning menar jag för tillfället, antingen simma eller gymma.



• Sen ska jag ha två "plugg dagar" inte mer, för jag har bestämt att jag ska göra det mesta i skolan... För jag har knappt tid hemma.

• Sen så ska jag inte äta godis mer än på antingen fredagar eller lördagar. Godis = chips, pop corn och alllt det liknande.

• Och jag ska också försöka komma i säng i tid. Innan 22.00 på vardagarna men på helgerna tänker jag inte ha ngn speciell tid inte ;) 



• Sen ska jag försöka va social med min familj ! 

• Jag ska också ha så bra koll som möjligt när det gäller mitt rum, det ska inte se ut som ett helvette hela tiden (som det gör nu)

Ja, vi får se om det funkar. Men det är ju alltid värt ett försök, right? 
 


Kommentarer
Postat av: Sofie

de va en väldig massa "regler" eller va man ska säga, men jag kan hjälpa dig att hålla dom om du nu vill^^<3

2010-03-08 @ 11:12:59
URL: http://ssofielundin.blogg.se/

Do it!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Damn great

Trackback
RSS 2.0